KUNDSERVICE

KONTAKT TILL KUNDSERVICE
Kontakt till kundservice telefon 072-2518100. Du når oss på dagtid på detta nummer,och på kvällstid på 0739806556  vi mot förmodan inte svara så lämna ett meddelande så ringer vi upp. Mail är vår infomail, info@greenlighteco.se, och vår adress Green Light AB, Nautilusvägen 10, 181 66 Lidingö. Vårt organisationsnummer är 556477-9683. Vår butik finns på Kungsgatan 78, Kungsholmen Stockholm.


LEVERANSTIDER
Leveranstid för beställd vara är ca 5 dagar. Vi håller sidan uppdaterad med vad som finns av respektive vara. Vid något tillfälle kan det förstås gå omlott med beställning kontra försäljning, vi informerar dig direkt om beställt plagg är slut.


DIN BESTÄLLNING
Enligt distanshandelslagen så har du ångerrätt i 14 dagar och kan returnera varan till oss. Du betalar i så fall fraktkostnaden för detta, och så snart vi fått varan återbetalar vi det du betalat på samma sätt som du betalat till oss. Du kan läsa mer på Konsumentverkets hemsida, vi tillämpar regelverket fullt ut.
Skulle det mot förmodan vara något fel i plagget så kontaktar du oss enligt ovan. Reklamation ska göras omgående efter det att du fått plagget.
Frakt och aktuell moms ingår i våra priser. Skulle t ex momsen förändras så kan priset förändras därefter.
Beställning gör du genom att klicka vid varje plagg du vill beställa, och ange storlek. Du kan gå vidare till kassan för att betala eller se över din beställning. Du kan i kassan både ändra antal, storlek och ta bort plagg. Lägga till måste du göra vid respektive plagg.
Språket i vår webshop är svenska, men ringer du oss så pratar vi engelska också.
Vid beställning får du omgående en bekräftelse via e-post, skulle du inte få det så kontakta oss direkt enligt ovan.
Dina adressuppgifter och din e-postadress stannar hos oss, vi lämnar inte ut detta till tredje part. Vad gäller personuppgifter så följer vi personuppgiftslagen.


BETALNINGSSÄTT

Med kort
Då du anger kortbetalning anger du ditt kortnummer och köpet kommer att belasta ditt kort. 

Betala med faktura även med delbetalning
Om du väljer Faktura betalar du hela beloppet på en gång, det finns också möjlighet till delbetalning på olika sätt, vilka som är möjliga kommer upp om du väljer Delbetalning.

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Greenlight AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %. 

http://www.konsumentverket.se/  Här kan du läsa mer om distanshandelslagen m m.